Kolej VS Privát 2

10:49 odp.

UPDATE by Míša

Ahoj všichni! 

V minulém příspěvku o možnostech ubytování na vysoké škole jsme se dozvěděli určité výhody ubytování na privátě a na koleji. Týna si zvolila privát. Vidí v něm jisté výhody a naprosto to chápu. Privát má spoustu výhod. Já jsem ale zvolila druhou možnost: kolej.
 
Abyste tedy měli pohled z obou stran, od někoho, kdo se rozhodl pro privát viz. článek Týny a naopak i od někoho, kdo se rozhodl pro kolej, jsem se rozhodla pro druhý článek na úplně stejné téma. 

Ilustrační fotografie
Protože jdu do nového města, kterým jsem doposavad pouze projížděla a neznám tu ani jediného člověka, jsem se rozhodla, že aspoň v prvním ročníku zkusím kolej. V případě, že mi kolej nebude vyhovovat, tu bude vždy možnost si najít byt a vzhledem k tomu, že už budu ubytovaná a budu tam trávit celé týdny, bude se mi privát lépe vybírat.

Ale k věci: Kolej je místo, kde všichni sdílí společné zájmy, přinejmenším aspoň jeden..získat vysokoškolské vzdělání. Zkouškové období mají všichni ve stejný termín, proto, když je potřeba se nejvíce učit, tak to jde. Se soukromím je to samozřejmě poněkud horší. Sociální zařízení sdílíte většinou s více lidmi, než na privátu, ale můžete si vybrat kolej s tzv. buňkovým systémem, kde je jedno sociální zařízení pouze pro 3 nebo 4 pokoje.
Školáci se po většinou stravují v menzách, kde najdou výběr z jídel na každý den a ty bývají právě v budovách kolejí nebo v jejich těsné blízkosti. Koleje jsou také soustřeďovány do míst poblíž fakult, takže ranní cesta do školy vám zabere max. 5 min.

Myslím, že je to také hodně o náhodě. Když narazíte na ten správný kolektiv, určitě pro vás bude bydlení příjemnější. Proto jestli se rozhodnete pro kolej, tak vám přeji hodně štěstí, aby se vám vaši spolubydlící a sousedé líbili a aby vy jste se líbili jim.



You Might Also Like

0 komentářů

Děkuju za každý komentář♥

Lívance Jamieho Olivera po americku

Kdo by neměl rád lívance? Dají se udělat na nespočet způsobů, s borůvkami, jahodami, banánem, čokoládou, javorovým sirupem, nebo třeba na...